e-Frid Centralen (webb)
Vad är e-Frid Centralen?
eFrid tjänsten består av två olika delar, detta är den andra delen. (www.efrid.se/portal)
Lite förenklat kan man säga en person hjälper till med det som är lite krångligt via sin egen dator.
En typ av digitalt anhörigstöd som kan ske på distans.
- Via e-Frid Centralen sköter man som administratör allt underhåll av brukarens innehåll (data).
- Administratören kan vara en anhörig eller personal med mer datorvana än brukaren.
- Brukaren är den eller dom som använder e-Frid tjänsten.
- Åtkomst sker genom att logga in på vår hemsida och välja e-frid centralen.
- Finns det flera anhöriga kan man ge alla åtkomst med olika rättigheter (Administratör/Anhörig).
- En administratör kan administrera flera olika brukarkonton
- Via e-Frid Centralen är det lätt att få en överblick och att uppdatera uppgifter,
ändringarna visas omgående hos brukaren.
- Brukaren har normalt själv inga möjligheter att själv göra ändringar i sitt eFrid system, detta för att att
göra användning så enkel och säker som möjligt.
Ett exempel:
Hjälpen kan vara att lägga in en ny händelse i kalendern eller att lägga in en ny e-postadress i adressboken.
Detta går då snabbt och säkert via portalen, och brukaren kan omedelbart ta del av uppdateringen på din egen skärm.